UDBUD

Af Mette Angelo cand.jur.

Vil din virksomhed gerne byde på et udbud, eller har I oplevet at tabe, fordi tilbuddet ikke blev taget i betragtning, da det ikke var konditionsmæssigt?

Hvor en kontrakt før i tiden kunne aftales ved håndslag, skal virksomhederne i dag også være i stand til at dokumentere, hvorfor udbyderen skal vælge netop din virksomhed, frem for konkurrenternes.

Når der afgives et tilbud på et udbud, er det utrolig vigtigt, at tilbuddet svarer på det, udbuddet efterspørger. Der må altså ikke være uoverensstemmelse med det udbudsgiveren ønsker tilbud på, og det der tilbydes af jer. Hvis der er uoverensstemmelse mellem udbud og tilbud, betragtes det som værende ikke-konditionsmæssigt.

Mange oplever, at det er en dyr og lang proces at afgive tilbud på et udbud. Derfor bør man også nøje overveje, om man vil investere i det materiale, der skal bruges til at svare på et udbud.

Som udgangspunkt skal alle tilbud indeholde en beskrivelse af, hvem virksomheden er. Dette materiale findes ofte allerede i en eller anden form, muligvis på en hjemmeside, der beskriver virksomheden, eller i et andet markedsføringsmateriale.

Dertil er det vigtigt at virksomheden sørger for at ajourføre sine referencer, hver nyerfaring man opnår eller forstærker. Disse referencer kan være medvirkende til, om man vinder et udbud.

Vi oplever, at det vindende tilbud er kendetegnet ved at være kundefokuseret. Formålet med et tilbud er at forsyne kunden med gode grunde til at vælge dig, og bevæggrunde til at fravælge dine konkurrenter.

JuridiskBistand tilbyder ekspertise indenfor EU-udbudsreglerne og tilbudsloven. Du kan øge din succesrate ved at trække på vores mangeårige erfaring og ekspertviden.

Hvis du vil vide mere så kontakt Angelo-Dose Jura.

E-mail: info@angelo-dose.dk
Telefon: +45 69 134 135

Kontakt os